START

19 december 2008 - Waregem, België

Het is bijna zover, over een paar uur vertrekken we voor onze lange tocht richting Gambia! De zenuwen beginnen al parten te spelen :)  Aan iedereen nog eens bedankt voor de steun en de vele aanmoedigingen! We trachten jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen.

We wensen jullie alvast prettige eindejaarsfeesten en tot volgend jaar!

We are almost leaving, one more nervous (short) night and we are of to The Gambia!  To everybody thx again for your support and encouragements!  We will try to inform you all of our experiences on the road.

We wish you all a merry Christmas and a happy new year and see/hear you all next year!

1. Wendy:
    Dear Nuha,
    I don't know if you going to read this ...
    Dieter and Karleen have left Oudenaarde (Volkegem) this morning. Hopefully they will arrive at Serekunda within 11 days.
    I hope you will like the mercedes.
    Take care of yourself and your family, and give Dieter and Karleen a big hug of me when they arriving.

Dieter en Karleen,
    Ondertussen zullen jullie Rijsel al voorbij zijn zeker :), ik heb mijn weddenschap dus verloren.
    Amuseer jullie en voorzichtig zijn.
    Karleen, heb je uw geld en vliegticket toch mee?
    Tot binnenkort.
  2. Wendy:
    20 december 2008
    Eerste bericht van de reizigers:
    Alles ok met hen en de benz.
    Ze zijn nu reeds Parijs gepasseerd en zijn onderweg naar Bordeaux waar de tweede stop van vandaag voorzien is.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Grtjs
  3. Martine De Smet:
    20 december 2008
    hallo,goed dat ze parijs al voorbij zijn ,en nu rechtdoor to the gambia.we duimen verder en wendy hou je goed,we denken aan allen(niet alleen die naar gambia zijn hé!) tot.......
  4. Cathy:
    20 december 2008
    Hoi Dieter en kleinen, ik ben deze morgen terug naar mijn bed gegaan maar kon niet slapen. Lag te draaien en te keren. Maak me namelijk wat zorgen: heeft onzen kleinen wel haar paspoort bij? Hoe komt het toch dat u grote zussen daar zo bezorgd om zijn kleinen?!?!?! Hebben jullie het Kerstpakje al open gedaan? Hopelijk nog niets nodig gehad behalve het "rendierke". Dada en hopelijk tot deze avond. Ikke
  5. Pa:
    20 december 2008
    Dag Dieter en Karleen, na een lange en fijne voorbereiding zijn jullie aan het avontuur begonnen. Was eerst niet naar mijn zin, niet om het initiatief - vind dat prachtig dat jullie in deze benarde tijd zoiets doen en dan nog met Kerstmis, maar enkel uit bezorgdheid voor jullie veiligheid. Kom veilig toe en doe de groetjes aan iedereen in Gambia en zeg hen tot spoedig eens. Karleen draag zorg van Dieter,want ik, Wendy en de ganse familie hebben er zo maar één. Groetjes,Pa
  6. Kristof:
    hey,
    kheb de start gemist, maar da wil nie zeggen dat ik niet aan jullie zal blijven denken. hopelijk alles goed met den auto en alvast het beste met de feestdagen.
    Kozijntje.
  7. silvie:
    hallo dieter en karleen,
    doe het goed e. We gaan jullie volgen ze.
    We gaan veel aan jullie denken ze zo een mooi gebaar.
    tot nog eens
    uw nichtje silvie sandy gilles fleur en basile
  8. Geert en Rita:
    20 december 2008
    Hallo Dieter en Karleen, de grote tocht is begonnen. Draag goed zorg voor elkaar en we duimen dat jullie veilig aankomen. We blijven jullie zeker volgen en denken ook aan de thuisblijvers. Wendy, grote zussen en vooral aan de de Jannen, de kleine en Dieter weten waar ze mee bezig zijn en brengen het tot een goed einde. Vele groetjes van de bubbelfriends uit Roeselare...
  9. Griet en tom:
    Dieter en Karleen,
    na al die reacties zullen jullie al een pak verder staan dan deze morgen. Geen nieuws is goed nieuws en daar baseren we ons dan ook graag op!
    Veel plezier en geluk samen en geniet van jullie ervaring. Vele groetjes en draag zorg van elkaar,
    Griet, Tomke en Ronny'tje
  10. DE PRAETERE JAN:
    20 december 2008
    Hoi Dieter en Karleen Kleintje,tis me niet geluk om mijn zwartje in huis te halen! Het was al geplaatst.Hopelijk is met jullie alles ok.En vergeet niet dat je morgen jullie kadootjes mogen opendoen.Doei
  11. Tony:
    hallo iedereen,
    juist bericht gekregen dat ze goed zijn aangekomen in het hotel. hopelijk vinden ze even de tijd om iets te plaatsen want ik denk dat we nu met velen voor onze pc zitten hopend op een berichtje he.
    groetjes tony
  12. Wendy:
    Laatste nieuws!
    Dieter heeft net gebeld dat ze goed aangekomen zijn in Valladolid. De laatste 200km waren mistig en dus lastig, maar ze zijn nu toch veilig aangekomen in het hotel. Er is wel geen internet vandaar dat ik dit berichtje schrijf.
    Op het menu staan vanavond nog boterkoeken.
    Aan Christa en Jan, Karleen haar cadeautje ligt al klaar zodat ze het morgenvroeg direct kan openen. Ze heeft plechtig beloofd dat ze zeker tot morgen gaat wachten om het open te doen.
    Met de auto is alles in orde.
    Ze hopen van morgen zeker een bericht op de computer te kunnen nalaten.
    Ook van mijn kant hartelijk dank aan iedereen voor de steun en de aanmoedigingen.
  13. Joke en Peter:
    21 december 2008
    Wij wensen de reizigers en natuurlijk ons Wendy ook veel goede moed toe. Wij volgen hier alles op de voet. Ben benieuwd of Karleen zal kunnen wachten om haar cadeautje open te doen????
  14. Wendy:
    Hey,
    Dieter en Karleen gingen proberen om deze morgen zo vroeg mogelijk te vertrekken, zodat ze de tocht van vandaag van zo'n 800 km (schatting 8,5uren rijden) ,voor dat de avond valt kunnen afronden. Zo hopen ze van nog "in den klaren" een slaapplaats te kunnen zoeken. En eventueel een internetcafé om een boodschap te kunnen plaatsen op de blog.
    Het wordt dus zeker nog wachten tot vanavond.
    Ze zullen heel erg content zijn met de vele reacties die ze al hebben gekregen. (ik vind het zelf ook heel erg tof :))
  15. Cathy:
    21 december 2008
    Hallo allemaal,( speciaal voor de leden van H&V uit Herentals )

Karleen liet gisteren weten aan Wen dat ze de CD niet kon afspelen op autoradio.
    Wen gaf ze dan de raad eens te proberen op PC.
    Rarara Kleinen en Dieter, wat zou daar op staan ???
    Ons pa volgt de reis ook via blog, hij is er goed weg mee.Dada en tot later.
  16. Martine De Smet:
    21 december 2008
    hallo,blij te vernemen dat alles ginder kits is,hopend vandaag geen al te slecht weer zodat je veilig op jullie voorziene plaats aankomen nog voor donker!!! we blijven duimen dat het goed mag blijven gaan en wachten iedere dag op wat nieuws. het ga jullie goed en draag zorg voor elkaar,
    groetjes vanuit koksijde