inschrijving auto

5 januari 2009 - Serre Kunda, Gambia

Hier zijn we nog eens terug.

Vandaag zijn we de auto weest inschrijven, als we nog iemand horen klagen dat de administratie in belgie traag is kom gerust eens naar hier.  Om 10:15 deze morgen zijn we er aan begonnen, en om 17:40 hadden we de douane documenten en verlopige papieren voor de nummerplaat bekomen.  Morgen mogen we nog de verzekering, de wegenbelasting en de verf voor het taxi kleur regelen onze dag zal dus opnieuw gevuld zijn.  Het nieuwe jaar brengt ook hier enkel goede dingen, een verdubbeling van de douane kosten bijvoorbeeld of 50 dalasie voor de politieagent die eens naar de auto komt kijken,....  Gisteren zag onze portemonee er nog zo rooskleurig uit, vandaag lijkt het al wat meer op zwarte sneeuw.  Als ik zaterdag alleen aankom in Schiphol is het omdat ik de copiloot moeten verkopen heb, al een paar aanbiedingen gekregen maar zo geraken we nog steeds niet uit de kosten.  Hier is het nog altijd heel warm, rond de 40 graden schatten we dus kunnen we ook niet echt buiten komen net zoals jullie.  Gisteren nog eens weest kijken naar de bouwwerf van Nuha,  nog niet veel opgeschoten maar ziet er wel goed uit, mooi stuk grond en grote kamers.  Eenmaal klaar zal het in orde zijn.  We zullen er met gans de familie kunnen slapen, er zijn zelfs al plannen voor een shop en al bij te bouwen. We hebben ook al heel wat cadeau's gekocht en besteld maar weten ook nog niet voor wie ze bestemd zijn.

Tot zover deze lezening en misschien tot later.

1. Ruben:
    5 januari 2009
    Gelukkig weet je in België de weg voor uw autoverzekering hé ;-) Vergeet aub de Belgische nrplaat niet want anders zou het kunnen dat we de Belgische administratieve molen ook eens goed leren kennen.
    Succes nog en tot komend weekend eens hé
  2. Ron:
    5 januari 2009
    Allee, even traag als de verdediging van blauw - zwart!
    40 graden, kan jij daar niet tegen met uw topconditie!
    Hier nog alles naar wens. Het begint te spannen bij Annelies, normaal nog 3 weken al hoopt ze dat het een beetje vroeger komt...
    Nog veel plezier daar!
    Groetjes
  3. piedro:
    5 januari 2009
    Toffe foto's, leuke verhalen (zowel hier te lezen als te horen via Cathy!) en waarschijnlijk een hele belevenis. Karleen, we zorgen in ieder geval voor dat we de gazet halen met jullie voor zich sprekende foto's ! Geniet nog van de laatste week en succes op de terugvlucht! By the way: vannacht tot -10° in België (en 't ziet er nie naar uit dat 't zal over zijn tegen tweekend... dus profiteert er maar van...)!
  4. Martine De Smet:
    hallo,
    ja we wachten het weertje af om jullie te kunnen inschrijven voor de elfstedentocht!!!ja in nederland zijn ze er volop mee bezig. kun je je indenken dat we nu met een temperatuurverschil zitten van 40 gr ,50 gr niet te geloven hé!in elk geval zeg tegen nuha en co als we 55 worden dat we zijn huisje een beetje groter zullen maken, ttz als paul zijn gezondheid het toelaat.we zien wel , groetjes en tot............
  5. Cathy:
    5 januari 2009
    Dus ........ Dieter jij weet nu ook al wat zwarte sneeuw is ! Had jij dat verhaaltje dan nog niet gehoord van je schoonvader, wij wel zulle, zelfs al meerdere malen.
    Indien je met de verkoop van ons kleintje er niet geraakt dan is ze ofwel niet veel waard ofwel is het zéééééééééééér zwarte sneeuw.
    We zullen ne keer aan de rol moeten trekken.
    Enne als 't kan breng dan de helft van de 40 graden mee want hier is 't berekoud.
    Dada wulder.
  6. Wendy:
    5 januari 2009
    Het aftellen kan beginnen...nog 4 (en een half) keer slapen.
    Indien jullie het niet meer zien zitten om naar huis te komen, dan kom ik wel naar daar, het zal er in alle geval beter zijn van temperatuur.
    De eerste werkdag van het jaar zit er terug op...we zijn weer vertrokken voor 7 maanden.(Joepie:)) Ik moet eerlijk zeggen dat het dagje shoppen gisteren in Hasselt mij beter afging.
    Nog veel plezier met de administratie morgen en laat jullie niet volledig pluimen.
    Zou het kunnen zijn dat jullie de vliegticketten kwijt zijn? Wie heeft deze bijgehouden? Karleen? Ik vind het namelijk nochal verdacht dat jullie mij na 5 dagen vragen nog steeds de vluchturen niet kunnen doorgeven. Ik heb nog van alles te regelen hoor, Herentals is niet bij de deur.
    Groetjes
  7. Leen:
    Lieve Karleen en Dieter,
    Wat een spannende verhalen allemaal! Ben helemaal onder de indruk!
    40 graden? Oh wat heerlijk! Ik ben vandaag met sneeuwlaarzen de gladde weg opgegaan! Het is hier in NL ijskoud!
    Heel veel plezier nog, succes met de terug reis en hopelijk tot snel!
    Groetjes,
    Leen
  8. Geert:
    Hoi Dieter,
    ten eerste een dikke proficiat en ten tweede een heel gelukkig nieuw jaar. En ook nog een dikke proficiat aan uw copiloot.
    Als ik van jullie was zou ik ginder nog wat langer blijven. 't was deze morgen -8 hier !
    't schijnt dat ze voor copiloten beter betalen bij de Arabieren, maar daarvoor ben je iets te ver verkeerd gereden ...
    Groeten,
    Geert
  9. Ma Linda:
    Hallo Dieter en Karleen,
    Inderdaad wij tellen ook af naar zaterdag toe. Tracht zoveel mogelijk geld te krijgen voor Karleen want voor jou was ze van goudwaarde op de avontuurlijke reis. Maar tracht ze dan achteraf te bevrijden uit de handen van de kopers. Hier geeft de bank nog veel geld, vraag het maar aan Ruby.
    Brugge gaat enkele spelers aankopen (3) en een voorspeler is reeds verhuurd... Dok....
    Hier bitter koud, groeten en tot....
  10. silvie:
    Dag Dieter en Karleen,
    Inderdaad hier ijzig koud ! Zit hier met mijn sokjes aan ! Jullie hebben het vele beter e daar wat het weer betreft. Als jullie van het vliegtuig stappen zorg er maar voor dat jullie teenslippers uit zijn en doe maar jullie sneeuwlaarzen aan. Geniet nog maar van het warme weer !
    En wat Brugge beteft wij hebben hier een buurjongen die bij Brugge speelt "Robbe Van Ruyskesvelde" heeft al een paar keer meegespeeld vorig jaar met de eerste ploeg maar nu niet meer hij traint er wel nog mee. Spijtig voor hem e hij deed het toch goed !
    En onze kleine Basile heeft ook al een keer of 5 een sportkamp meegedaan bij Brugge ! Dus wij zijn hier allemaal ferme supporters van de club.
    Stel het daar nog goed e
    vele groeten uit Zottegem
  11. DE PRAETERE JAN:
    Dag Karleen en Dieter,
    Het begint te korten voor jullie, geniet van de warmte daar want hier is het bitter koud,momenteel - 13 gr onder nul.We hebben hier wel veel werk met ons klein Duvalke, gene normalen denk ik.Ik ben mijn jaar slecht begonnen maar dat zal ik later wel eens uitleggen. Tot zaterdag busje komt zo.
    DOEI
  12. Pa:
    Goede morgen.

Het laatste aftellen is begonnen, nog 2 dagen en 1 nachtje Afrika en het avontuur zit er op. We zullen jullie met open armen ontvangen na een hopelijk veilige terugreis. Geniet nog van de Afrikaanse zon, de gezelligheid van de Nuha familie en de rest. De groeten aan iedereen en tot zaterdag. Pa
  13. Martine De Smet:
    hallo,

ja, nog nooit zo intens een reis van iemand gevolgd!!!tot nu toe is alles goed verlopen en hopen jullie, gezond en wel terug, te zien as zaterdag. doe daar nog veeeeeeeele groeten en dikke zoenen aan de nuha's en tot binnenkort.
  14. Cathy:
    8 januari 2009
    Inderdaad,de intensiviteit van volgen was van hieruit ook zeer hoog.
    Dagelijks afwachten met spanning, verwondering, een beetje angst, blijheid, schrik, beetje jaloezie, twijfel, maar vooral veel bewondering en respect hoe jullie bleven doorzetten.
    Ons afvragend welke beelden sturen ze ons vandaag om ons beter te kunnen inleven.
    De rally Parijs - Dakar wordt breed en languit in de pers uitgesmeerd, jullie deden Volkegem - Serrekunda in relatieve stilte maar met een resultaat dat ook de krant mag halen ( of NOS Journaal, wie weet )
    Geniet van de laatste dagen en uren, we zien elkaar zaterdag.
    Dada.
  15. wesley de vos:
    8 januari 2009
    jaja t zit er bekans op e t zijn jullie laatste dagen geniet er nog maar goe van en sertoe van da weerke . t zal hier gans anders zijn als je terug bent in die bittere koude . kleinen tot binnekort e
    grtz wesley
  16. Ellen Pynseel:
    Helaba mateke,

heb u berichtje gekregen hoor, natuurlijk dat wij nog wat werk voor u hebben, nee jong we zijn allemaal blij dat je terug bent maandag

groeten van de collega"s

geniet nog efkes van Gambia en tot zaterdag

groetjes Ellen