The first hotel is booked

8 december 2008 - Oudenaarde, België

Onze eerste slaapplaats ligt vast, het wordt Valladolid ipv Bordeaux, we verblijven in Motel Emporio!  http://www.motelemporio.es/home.html
De eerste 1400km zullen dan hopelijk goed verteerd zijn door de Mercedes!Ondertussen heeft deze een nieuwe accu gekregen (bedankt Kristof!) dus hij zou terug een beetje beter moeten starten!

For the english friends :

The first hotel is booked, it will be in Valladolid instead of Bordeaux, we will stay in Motel Emporio!  http://www.motelemporio.es/home.html By then we survived our first 870 miles and it will be a first test for the Mercedes!  In the meanwhile we have a new battery for the car (thx Kristof) so the car should start smootly.Greetings

1. Ruben:
    8 december 2008
    Voila zie, er moet iemand de eerste zijn op de site die jullie een fantastische trip toewenst! Vandaar, geniet er van en doe hen daar allen vele groeten van mij.
  2. Martine De Smet:
    9 december 2008
    hallo, toch kunnen antwoorden,maak er een boeiende reis van, zal wel zeker,zonder al te veel problemen en draag zorg van en voor elkaar! we houden julliez op de hoogte vanuit het thuisfront.

groetjes paul en martine
  3. Griet en tom:
    Dieter en Karleen,
    Eveneens een heel goede reis gewenst! wij zullen jullie ook op de hoogte houden.
    Dikke knuffel en voorzichtig daar!
    Groetjes,
    Griet , Tom en ?
  4. Cathy:
    9 december 2008
    We zijn content dat we jullie een beetje gaan kunnen volgen. Duimen voor jullie en hopelijk komen jullie daar goed aan. Tip voor Dieter: let goed op onzen kleinen ,'t zal nodig zijn!!!!!!zorg dat je ze niet kwijt raakt onderweg.
    Dada, Jan en Cathy
  5. Marc:
    10 december 2008
    Jezus and I will be your co-pilots.
  6. DE PRAETERE JAN:
    13 december 2008
    We wensen jullie een goede reis en zijn blij dat we jullie toch een beetje gaan kunnen volgen.
    SALU, Jan en Christa.
  7. wesley de vos:
    14 december 2008
    have fun and enjoy veel succes met jullie reistocht
    grtz wesley
  8. Mailly Jürgen:
    14 december 2008
    Hey Karleen en Dieter veel succes met julllie avontuurlijke tocht.
    Geniet ervan , dit wordt een fantastisch avontuur!

Mijn duim is alvast omhoog voor jullie.
  9. Geert en Rita:
    14 december 2008
    We wensen jullie het allerbeste op deze reis. Blij dat we jullie kunnen volgen en zorg goed voor elkaar! Veel sterkte en geniet van deze avontuurlijke tocht met de toch wel oude mercedes.
  10. Geert en Rita:
    14 december 2008
    Vergeten bij te zeggen. Groetjes uit Roeselare!
  11. Iris Vermassen:
    Hey, avonturiertjes.
    Ik wens jullie een fantastische, avontuurlijke en vooral veilige reis toe.
    De ferme mercedes zal jullie zeker ter plekke brengen. En ik kan het weten hé.
    Ik zal jullie zeker en vast op de voet volgen.
    Draag zorg voor elkaar. En voor Dieter; draag zorg voor mijn maatje hé!
    Goeie reis en tot volgend jaar.
    Iris.
  12. Kristof:
    15 december 2008
    Ik wens jullie het allerbeste op jullie trip.
    Als jullie in Spanje een beetje voorzichtig zijn met de cava, komt alles wel in orde...
    Groeten van 't kozijntje.
  13. Carla Flamez:
    15 december 2008
    Dieter, Karleen, ik wens jullie heel veel geluk en plezier op deze fantastiche, avontuurlijke tocht naar Afrika.
    Ik zal zeker jullie avontuur volgen via deze site.

Groetjes en tot volgend jaar.

Carla
  14. Tony:
    Karleen en Dieter,
    ik wens jullie een hele leuke, boeiende en veilige trip toe.
    Dieter; ik zie dat ik allang niet meer de enigste ben die u dit vraagt, maar zou ook ik je mogen vragen om goed zorg te dragen voor Karleen? Merci hé. ;-)
    Alvast ook een gelukkig nieuwjaar natuurlijk, en tot in januari !!
    Groetjes, Tony
  15. Wendy:
    16 december 2008
    Ik wens jullie een veilige, advontuurlijke, plezante,.. reis. En last but not least... op het einde van de tocht een stralend gelukkige Nuha en een heelhuidse wagen (+ bestuurders)
    Ik zal jullie missen.
    Niet te veel ruzie maken hé, want ik zal er niet bij zijn om te bemiddelen.
  16. Peter:
    17 december 2008
    Wens jullie alvast een heel leuke en veilige reis.
    Vraagje, kan ik voor het programma Kiosk op AVS nog voor jullie vertrek es langs komen voor een reportage?
    Mvg
    Peter Stuart, AVS Kiosk, 0486 84 77 96
  17. Johan Schepens:
    18 december 2008
    beste Karleen en Dieter,

Wij wensen jullie een zeer goede reis en nog eens chapeau voor dit mooi initiatief. Moesten er meer mensen zijn die derglijek uitdagingen durven aangaan, de wereld zou er een pak mooier uitzien.

Een tip: neem in Marrakech een paar dagen de tijd: dit is werkelijk een betoverende stad en vooral in de winter zeer aangenaam.

Wij volgen jullie reis door dit prachtige continent op de voet.

Alvast al een prettige kerst en een gelukkig Nieuwjaar en Dieter, breng mijn nichtje veilig terug, he!

groeten
    Annie en Johan
  18. Joke en Peter:
    18 december 2008
    Wij wensen jullie van harte een veilige reis toe. Draag zorg voor elkaar.
    Je mag zeker trots zijn op jullie initiatief.
  19. Ellen Pynseel:
    19 december 2008
    Helabakes karleen en dieter,

via deze wil ik jullie ook een heel leuke en vooral veilige reis naar en in gambia toewensen, ik vind dit een heel mooi initiatief van jullie, nuha zal ook verschieten als gij jullie met zijn nieuwe mercedes ziet toekomen. Ook voor jullie en de familie een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar.

Ik zal u missen maatje, maar den 12 de januari moogt ge weer paraat staan zulle, want we gaan dat hier niet al alleen tellen

In westvlaams: gif gieder moa e ki go goaze met ulle mercedeske

SUCCES!!!!!!!!!
  20. Ma Linda:
    19 december 2008
    Hallo zoon Dieter,

Alvast een goede reis, wees voorzichtig en draag zorg van elkaar.
    Doe ze ginder in Serrekunda de groeten van mij en laat op tijd en stond iets weten.
    Ik zal veel aan jullie denken.
    Groeten en kusjes,
    Ma Linda.
  21. Bjorn:
    20 december 2008
    Dag karleentje, ik wens je veel succes op je reis!
  22. hilleke (colruyt):
    26 december 2008
    wens jullie een goede reis hopelijk zonder zorgen geniet van jullie daagjes bij de familie daar en nog een gelukkig nieuwjaar van ons hilleke