Radio Marrakesh

23 december 2008 - Marrakesh, Marokko

Bonjour ici c'est radio Marrakesh!

Maandagmorgen om 9uur de boot genomen naar Tanger, was wat een woelige zee, denk dat er sommigen blij waren dat ze toch niet mee waren.  Na 35min aangekomen in Tanger de pret kon beginnen.  Direct na de boot ons al laten vangen aan een hulp voor onze naam op een papierke in te vullen, 5euro armer!  Daarna was pas de echte doauna maar één zak moeten openen en was ok toch ook een eurootje moeten geven.  Na een uurtje waren we dan toch op Marrokaanse bodem.  De eerste kilometers waren wat chaotisch maar hebben het overleefd, de toeter heeft zijn werk gedaan.  Zo wat 400km gereden tot in Marrakesh nog allemaal splinternieuwe autostrades met ongeveer elke 10km de blauwe vrienden met een snelheidsmeter.  Maar geen enkele controle gehad, op 1km voor de aankomst hadden we bijna prijs maar door de vriendelijke lach van de codriver mochten we doorrijden.  Rond een uur of 5 dan aangekomen op onze camping, Le Relais de Marrakesh, toevallig net naast het hotel waar we 10 jaar geleden hebben gezeten, we zien er blijkbaar al iets te verwilderd uit want dit hotel mochten we deze morgen niet bezichtigen.  We hebben niet in onze eigen tent geslapen maar eentje van de camping zelf met een vuurtje.  De marrokaanse zon ontgoocheld ons een beetje.  Al tweemaal tanjine gegeten de eerste maar wat minder.  Vroeg in onzen nest gekropen dat we wat konden uitrusten maar de roep op Allah heeft ons toch vlug gewekt.  Nu zitten we in het centrum van Marrakesh om wat te shoppen en cultuur op te doen.  We hebben er al veel in panne zien staan onderweg maar de Mercedes heeft nog geen krimp gegeven.  Iedereen bedankt voor de steun en tot morgen misschien.

Deel2: De souks hebben we voorlopig overleefd straks terug naar de camping.  We hebben jullie videoboodschappen ook eindelijk kunnen bekijken.  Iedereen bedankt het heeft ons gepakt. Nogmaals bedankt voor alles.  We hebben eindelijk door wat dat van Herentals was, kan dat geboekt worden voor oudejaar ook?  Salu en misschien tot morgen!

1. Pa:
    23 december 2008
    Hoi, spijtig dat je het hotel niet binnen mocht, is het nog steeds zo mooi, met dat mooie zwembad en de kamelen ? Wees voorzichtig in de souks, en het briefje, je kende nochtans die zaken en toch nog laten doen.Groetjes en op naar de volgende etappe. Pa
  2. Wendy:
    Hey,
    Zijn jullie te voet naar dat hotel geweest misschien? Moest ge met de chique mercedes geweest zijn dan zouden ze jullie wel binnen gelaten hebben.
    Het zien er nog schone tenten uit. Karleen heeft haar dubbelganger ook gevonden, zie ik op de foto.
    Nog veel plezier en tot later.
    Veel fotos trekken hé, ge weet dat ik dat graag zie.
  3. Cathy:
    23 december 2008
    Dag kleintje en Dieter, hopelijk heeft de vrije dag veel deugd gedaan en zijn jullie klaar voor het zwaardere werk. Wat betreft "Luid en Vals uit Herentals" wij zijn te boeken via ons management "Luc" Savenberg broer van den Bob.Heb je het optreden goed bekeken? We hebben ons allemaal voor 100 % gegeven. Hier is het echt grijs en grauw. Maar wat wil je? 't Zonnekindeke is niet thuis.....(grapje) .Ja ja kleinen 't is bijna zover. Den kalkoen is geslacht, morgen gaat hij in de pan. Dada geniet er nog van en voorzichtig zijn hé.
  4. DE PRAETERE JAN:
    23 december 2008
    Hoi Dieter en kleintje,proficiat jullie zitten al aan de helft van de km!!!Toi toi voor de rest.We blijven jullie op de voet volgen.Tot nu toe nog geen katje gevonden.Salu en hopelijk tot morgen
  5. Pa:
    23 december 2008
    Yoo, gebt al goe geafferseerd precies!!
    nog geen spijt dage nie kunt komen eten morgen bij meme?? tschijnt dant lekkere (!?) Escargots zijn (kzal keer aan u pijzen asket mag opeten :P)
  6. Ellen Pynseel:
    23 december 2008
    En is dat nu de vent van u leven op de foto, grappeke, see you , nog een goeie reis verder en een prettige kerst.
  7. silvie:
    Alles goed daar ?
    Zeg dat zien er heerlijke appelsienen uit !
    Ge kunt me soms geen kilo of 2 meebrengen ?
    Nu is het gedaan e met de mooie banen nu komen de
    hobbelige !
    oppassen e
    tot nog eens
    sandy en silvie
  8. Geert en Rita:
    Hallo,
    Karleen wat een mooi aapje. Nu je de Jannen moet missen was dat toch een beetje een troost voor jou zeker? Hopelijk hebben jullie genoeg eurotjes bij voor het goede doel. Zie die kleine afpersingen als een kerstgeschenk voor de slimme marrocs die profiteren van de situatie. Karleen die schoenenverkoper was wel niet moeders mooiste he! er loopt daar toch wel iets beters rond denk ik. Geniet van de volgende dagen en weet dat we aan jullie denken en vooral blijven volgen.
    Groetjes Geert en Rita...
  9. Frederik & Nele:
    hoi hoi
    jullie snorren als een trein, hopelijk blijft alles vlotten dan hebben jullie misschien met kerst opgevulde kalkoen ipv elke dag hetzelfd,
    geniet van jullie trip en we volgen jullie met veel plezier
  10. Griet en tom:
    Hey Dieter en Karleen,
    na al die reacties, moet ik precies niet veel meer schrijven. In elk geval volgt iedereen jullie hier op de voet en blijft het iedere avond spannend uitkijken naar jullie reisverslag. Dat van de zee Dieter zal ik maar niet op mij nemen zeker?
    Veel moed en plezier nog samen en weet: goed begonnen, is ....
    wij denken aan jullie, denken jullie vrijdag tijdens onze verhuis eens aan ons!
    Griet, Tomke en ?
  11. Mailly Jürgen:
    23 december 2008
    Hey alles loopt gesmeerd lees ik .
    Morgen kerstavond in Tiznit alvast zalige kerst.

En geniet van het feestmaal .
  12. Annie (First):
    24 december 2008
    Ik wens jullie een prachtige en avontuurlijke reis toe en kijk er al naar uit om jullie boeiende verhalen te lezen.
    Vanuit dit bbrrr koude landje wens ik jullie een warme Kerst toe. Groetjes Annie
  13. Pa:
    Mensen wachten hoopvol
    op het licht,
    dat het hart
    van elke mens
    tot VREDE sticht.

Kijk, lichtjes binnen,
    lichtjes buiten,
    lichtjes overal, zonder tal.

Waar blijft het licht,
    dat helder als kristal,
    GELUK en VREDE in de wereld
    brengen zal ?

Ster van Bethlehem,
    gij toont het Goddelijk Licht,
    dat alle volken overal,
    de ware weg naar LIEFDE en VREDE
    wijzen zal.

Zalig Kerstfeest en straal de Vrede en Mensenliefde uit naar alle volkeren die jullie tegenkomen.

Groetjes en denk veel aan jullie tijdens deze Kerstdagen.Wees voorzichtig. Pa
  14. Griet en tom:
    24 december 2008
    hallo,dieter en karleen, hoe gaat het daar?en met de mercedes?die zal het wel volhouden tot goed einde!vraagje? hoeveel km al gereden en welk uurtijdstip mogen we rekenen, hetzelfde als bij ons of zit er al een beetje verschil op???hier terug een grauwe dag en alles ok,vanavond is het bij ons kerst bij een van mijn broers, maar iedereen denkt aan jullie.
    mogen we deze nacht nog een warme kerst wensen of liever morgen , als we jullie kunnen bereiken met de gsm, we zullen proberen!!! morgen,hou jullie goed en draag zorg voor elkaar, groetjes van alle brusselmannekes
  15. Griet en tom:
    24 december 2008
    hallo dieter en karleen , het bericht dat juist verzonden is door giet ,is eigenlijk van paul en martine, hoe dit komt ,weet jij beter zeker dieter?? nin elk geval een zalige kerst!!!
  16. Wendy:
    Hallo,

De computer is terug gemaakt, heb een nieuwe adapter. (gelukkig zijn er toch nog goede informaticussen :))
    Het was hier wel eventjes grote paniek toen de pc het liet afweten, het was niet echt het moment. Een witte kerst zal ik jullie in alle geval niet moeten wensen. Geniet van het fleske wijn en tot binnenkort
  17. Lieve:
    Dieter en Karleen,
    Ik wens jullie een zalig kerstfeest toe.
    Dat jullie de vredige kerstsfeer die we hier mogen beleven overal mogen ontmoeten bij alle mensen op jullie tocht.
    Ik duim, samen met gans mijn familie dat jullie deze kerstmissie tot een goed einde mogen brengen.
    Lieve
  18. Wendy:
    24 december 2008
    Onze twee "kerststerren" zijn rond 16u aangekomen in Tiznit, de slaapplaats van vandaag. Normaal gezien nog 6 dagen te gaan.