مرحبا من تزنيت

24 december 2008 - Tiznit, Marokko

Hallo,  zoals jullie kunnen zien zijn we al goed ingeburgerd, alleen de tanjines en couscoussen komen wat onze oren uit, scampi maison van de l'escaut zou wel eens smaken!  Vandaag terug een goede rit gehad, zo'n 380km in zowat 5 uur tijd, tamelijk goede wegen zowat Oudenaarde - Aalst achtig.  Heel mooi landschap in het Atlasgebergte.   Er waren terug heel wat politie controles maar onzen engelbewaarder heeft ons weer gered en mochten telkens doorrijden.  En de Mercedes blijft de Mercedes hij trekt er hem allemaal niet veel van aan.   De camping direct gevonden maar de stenen ondergrond stond onze rug niet echt aan dus maar een "luxe" hotel opgezocht.  Hotel de Paris, met mooie roze bedsprij in de prijs inbegrepen.  Voor onze kerstavondmenu twijfelen we nog tussen tanjine met kip of tanjine met rund afhankelijk wat ze vandaag kunnen vangen hebben.  We wensen jullie allen een zalig kerstfeest en laat de kalkoen smaken. En drinkt er een voor ons ook.  Misschien tot morgen, daaag

1. Iris Vermassen:
    24 december 2008
    Hey, voor jullie ook een zalig kerstfeestje onder jullie tweetjes. Geniet ervan, wat je ook zal eten, het zal hoe dan ook een uniek kerstfeest voor jullie zijn.Ik ben blij dat de goden/of apostelen? jullie zo goed gezind zijn tijdens jullie trip. Doe zo verder; jullie zijn GOED bezig !!
    Denk ook eens aan ons hier in België, want vanaf vrijdag zullen wij hier serieus bibberen bij O graden overdag tot -6! 's nachts.
    Karleentje, nog geen blaren op de poep ? Zijn de Flairkes al uit ?
    Doe zo verder hé. En geniet van jullie unieke ervaringen.
    Tot later.
    Zalige kerst ! En goed kijken naar de poolster hé.
    Iris.
  2. Ma Linda:
    Hallo Dieter en Karleen,
    Alvast bedankt om het vele nieuws dat jullie doorsturen naar ons, het heeft een warm gevoel, vooral in deze periode van Kerst en Nieuwjaar. Vanop de Dorre Wei een zalige en vredevolle Kerst gewenst.
    Het ga jullie goed, en wij denken aan jullie. Sorry, onze kalkoen is nog niet slachtrijp, dan maar scampi's, St.-Jacobsnoten, zalm... en champagne!
    Toi, toi, toi....
  3. DE PRAETERE JAN:
    24 december 2008
    hoi!Zo tezien laten jullie het niet aan jullie hart komen!Zo 'n luxe hotel!Geniet van jullie kerstavond en smakelijk. Voor morgen wensen we jullie 'n prettige en veilige kerst.Doe zo voort,jullie zijn goed bezig!!!! Groetjes
  4. Cathy:
    Hallo allemaal,

Hebben Dieter en Karleen net gezien via de webcam, zien er beiden goed uit (uitgezonderd de paar vlooienbeten die de kleinen in haar gezicht heeft)
    Hadden beiden een lach op het gezicht dus denken we wel dat ze zich amuseren hetgeen ons allen een plezier doet natuurlijk.
    Voor iedereen een zalige Kerst.
    Tot ton. Cathy en Jan.
  5. DE PRAETERE JAN:
    24 december 2008
    Vrienden,de kerst knuffels zijn weer in het land!En ze moeten nog voor kerst opgeknuffeld worden.Dus ga u gang en laat deze kerst knuffel nergens hangen!Stuur ze door aan iedereen die zo een knuffel verdiend! DIKKE KNUFFEL !Christa en Jan
  6. Tony:
    25 december 2008
    Heb toch wel scampi's gegeten hoor vanavond maar karleen hou maar ne scampi maison tegoed van mij voor als ge terug zijt, beloofd.
    Aan iedereen een gezellige kerstdag!
  7. Joke en Peter:
    25 december 2008
    Een zalige kerst voor iedereen!!!
    Het is een plezier dat jullie het zo goed doen, doe zo voort.
  8. Wendy:
    25 december 2008
    Aan de foto met de rendierhoedjes en neuzen te zien, ben ik blijkbaar een dagje te vroeg geweest met de fles wijn. Geniet er dan vanavond maar dubbel en dik van.
    Hopelijk tot straks eens met meer nieuws vanuit Laayoune.
    Go,go,go,...!!!!!
  9. Geert en Rita:
    25 december 2008
    Zalig kerstfeest aan jullie beiden en ook aan alle lezers van deze blog.
  10. Pa:
    25 december 2008
    Hallo Dieter en Karleen, probeer ook eens op de PC te werken. Wensen jullie een ZALIG KERSTFEEST. Ik zie dat het jullie goed gaat en ook met de Mercedes, ik hoop dat verder, alles evengoed verloopt.Wij hebben gisteren een glaasje gedronken op jullie gezondheid en avontuurlijke tocht in deze Kerstsfeer.Wij zijn trots op jullie actie. De scampi's zijn voor als jullie terugkomen. Nog vele groetjes en tot ziens. Bomma
  11. Cathy:
    25 december 2008
    11u30, ben bijna klaar voor het kerstfeest. Hapjes en voorgerecht zo goed als klaar, aan hoofdgerecht en dessert nog wat werk. Kom al een beetje nerveus!!!! We gaan een (of meerdere) flesje van Autreau drinken. (die van bij baardje houden we voor de heel speciale gelegenheden)Vind het spijtg dat jullie er niet bij zijn, maar jullie hebben het tegoed. Voor Dieter: ik zorg ervoor dat ons Wen (en de rest van de familie) goed thuis komt en ...... dat ze haar "sjakoche" niet laat staan!!!Dada, geniet ervan en een prettige Kerst aan iedereen. Enne, voorzichtig zijn. Ikke
  12. Kristof:
    25 december 2008
    Nen zaligen kerst aan Dieter en Karleen en ook aan alle anderen die hen hier dagelijks volgen.
    Ik ben al wreed content dat de mercedes het tot nu toe heeft uitgehouden, maar daar was ik ook wel al op voorhand van overtuigd. Ik denk dat ze er ginder nog vele taxiritjes zullen kunnen mee doen.
    Wees voorzichtig gastjes, en zo te zien aan de foto's kennen ze daar al flitsbakskes ook. Laat jullie niet pakken hé.
    Geniet nog van deze kerstdag en tot één dezer.
    Kozijntje.
  13. Jonas (neef van Ruben):
    25 december 2008
    ça va'kes daar in Marokko ??
    Ja, waarschijnlijk wel ;)
    Ik hoop dat jullie in Serrekunda veilig en wel toekomen :)
    Een zalige kerstdag en nog veel plezier in jullie tocht naar Gambia !!
  14. Ellen Pynseel:
    25 december 2008
    Alweer een stukje dichterbij, doe zo verder, ondertussen genieten van het zonnetje in marokko, en uw chocolatjes niet vergeten hé, ben eindelijk aan de kiekeboe's begonnen

see you

GOGOGO....!

Groetekes!
  16. wesley de vos:
    25 december 2008
    zalige kerst gewenst aan jullie 2 daar de kleinen da ga ik moeten onthouden hehe
    amuseer jullie nog en tot binnekort e
  17. Cathy:
    Hier Wendy
    We zijn op kerstfeest bij ons Cath (Engelse benaming)
    We hebben juist naar Nuha gebeld, hij was heel content, hij volgt alles op de site ( maar zal het nederlands wel niet begrijpen), hij wist heel goed waar Karleen en Dieter nu zijn.
    Mariama is ook eventjes aan de telefoon geweest om ons een 'merry christmas' te wensen.
  18. Cathy:
    Hallo Nuha,

Here Wendy and family,
    We were very happy to hear you this afternoon. We are very glad that everything is fine with you and your family. We are surprised that you following Dieter and Karleen on the site.
    We also hope that the Mercedes brings you a lot of happiness and goodness.
    Take care. Hopefully Karleen and Dieter will arrive in The Gambia within 6 days.
    Greetings

Wendy, Cathy and Christa (the three sisters), Bertrand (our daddy) and Jan x 2 (brothers in low)
  19. Cathy:
    hier Cathy,
  20. Cathy:
    Sorry, hier Cathy,
    Net bericht gehad van ons kleintje: "Het zal niet lukken om op de computer te komen. We zitten hier ergens waar onze lieve heer nog niet geweest is. Dus geen internet. We hebben 505 km gereden. Groetjes"
  21. Luc en Kathleen:
    25 december 2008
    Wat heeft Bomma beloofd? Scampi's? Die waren er gisteren toch niet. 'k Durf wedden dat je zelfs blij bent dat je tanjine kreeg ipv 'Escargots in de lookboter'.....
    En ja Wendy is gisterenavond goed naar huis gereden en heeft haar sjakoske niet vergeten...

Nog een zalige Kerst en veel succes met jullie verdere rit.

Als ge terug zijt, moet je me ook die '... van Herentals' ne keer laten zien. Want door dat Febe toen ziek was, heb ik die avond jammer genoeg moeten missen.
  22. Cathy:
    25 december 2008
    20 uur. wij zijn nog altijd aan het feesten. Wen heeft gegeten voor 2 dagen, en Christa en Cathy zien er ook al een beetje mottig uit.
    Laat de kameel smaken bij jullie!
    daaaaag
    Pa
  23. Tony:
    25 december 2008
    Amai jullie zijn nog allemaal aan het feesten. Bertrand als je niet thuis geraakt mag je altijd den belbus bellen, feestdag of niet die mannen staan altijd paraat;-)
    Gelukkig is het voor de toeristen een beetje warmer want hier zou het maar koud zijn in het tentje brrr.
    Groetjes
  24. silvie:
    Dag Dieter en Karleen,
    Jullie zijn al goed opgeschoten !
    Wij wensen jullie een zalige kerst en en nog heel veel geluk met jullie verdere rit. Ben heel fier op je Karleen en natuurlijk op Dieter ook. Zo een mooi teken van vriendschap voor die mensen daar. Dit zal wel een tocht zijn om nooit te vergeten ! Chapeau voor jullie twee !
    Vele kerstgroeten van de ganse familie uit Zottegem
    silvie en sandy en de kapoenen
  25. Martine De Smet:
    26 december 2008
    hallo
    we volgen jullie zo goed als mogelijk, en alles verloopt vlot tot nu toe!!!tevergeefs hebben we jullie gisteravond willen bereiken via gsm, maar;;;;;;;;;;geen aansluiting, doch een late maar welgemeende kerst en op naar 2009.

karleentje, heb je al een olifant tegengekomen!!! die hebben mooie,grote en extra sterke tanden, je weet nooit hé!

hou jullie goed en goe bezig, doe zo verder.
    paul en martine
  26. Wendy:
    26 december 2008
    Hallo iedereen,

Ik heb juist een berichtje gekregen van Dieter. De goden zijn hun vandaag niet zo goed gezind. Ze hebben al 9 controles gehad vandaag op 200km. Ze moeten er nu 300km doen, dus dat beloofd!