controle, controle, controle

27 december 2008 - Nouadhibou, Mauritanië

Hallo, hier het nieuws uit Mauretanie.

Als laatste avondmaal in Marokko hebben we eens wat anders dan tanjine gekregen, ik garnalen en Karleen nen cheese - burger, we hadden het nodig want we werden wat zwakjes.  Daarna nog eens de moderne Marrokaanse toiletten uitgeprobeerd, het is toch een kunst om het gaatje te passen.  Deze nacht hadden we een superbeveiligde kamer, zo veilig dat we er bijna niet meer uitgeraakten om naar het toilet te gaan.  Het slot kon wat olie gebruiken.  De belg hebben we niet meegenomen hij had ondertussen al vriendelijke nederlanders gevonden die hem een lift wilden geven.  Deze morgen om 7:45 vertrokken, slechts één Marrokaanse controle meer gehad waar we dan nog mochten doorrijden.  Maar toen begon het plezante werk pas, eerst de grens van Marroko, hier hebben we uurtje gestaan, terug heel wat dezelfde formulieren en vragen invullen.  toen mochten we door naar het niemandsland, waar ze ons een gids aanraden, maar dat hadden wij niet nodig, tot we 500m verder vast zaten in het zand!  De gids was er vlug terug maar met nieuwe prijzen deze keer, voor 50€ wilden ze ons wel uit het zand graven en ons naar de grens brengen.  Karleen mocht met de vriendelijke jongens meerijden.  Ze mocht zelfs blijven maar heeft vriendelijk geweigerd.  Na 3km kwamen we dan aan de grens met Mauretanie.  Hier begon het echte Afrika, met direct vragen om cadeau's,...  terug wat t-shirts, parfum en thee armer.  En dan nog 10€ onder tafel betalen en we kregen een goede reis toegewenst.  Eenmaal alle papieren en verzekeringen ingevuld waren we al gauw 2uur verder en mochten we eindelijk Mauretanie binnen.  En voorlopig breken ze het Marrokaanse record, 3 controles op 30 minuten.  En al heel veel aanbiedingen gehad om de Mercedes te kopen.  Vergelijken met wat hier rond rijd is het een luxe slee.  Camping Abba tamelijk gemakkelijk gevonden, ziet er nog goed uit, we hebben terug een kamer genomen ipv de tent op te zetten is nogal koud en veel wind.  En de kamer heeft een europeese pot waar je op je gemak kan opzitten, alleen jammer dat er nog geen warm water is.  Nu gaan we op zoek naar stokbrood om lekkere hot-dogs klaar te maken.  Aan de schepens veel plezier op Clouseau.  Groeten en wie weet tot morgen.

1. Cathy:
    27 december 2008
    Awel wreed blij dat jullie daar al zijn, is inderdaad zoals Wen heeft geschreven, Senegal roept en jullie kunnen echt aftellen.
    Heb de gehele boodschap telefonisch overgemaakt aan de Clouseau-gangers die momenteel op weg zijn naar Antwerpen.
    Doe zo verder,
    Jan.
  2. wesley de vos:
    k vind het echt chapeau van jullie 2 om deze reis te doen chapeau KLEINEN hehe
    een goe pakske friet zal ulder deugd doen pijsk als ge terug komt veel succes nog met jullie trip grtz wesley
  3. DE PRAETERE JAN:
    27 december 2008
    Vele groeten van Jan en Tony, hij moest z'n busje nog naar den depot brengen en ik ben dan maar naar huis gereden.Doe zo verder het einde nadert en komt dichter.
    GROETJES JAN
  4. Tony:
    27 december 2008
    Jan, ge waart nog maar juist vertrokken of mijn sleutel kraakt af in mijn contact, miserie ze.
    Ben blij dat jullie nog geen pech en tegenslagen hebben gehad, doe zo verder, het einde is in zicht.
    Ik twijfel er niet aan dat alles vlot zal verlopen, maar zal het zal toch wel een opluchting zijn als jullie er zijn.
    Tot snel
  5. silvie:
    Karleen en Dieter,
    Allé ze bijna aan de finisch, het einde nadert !
    De laatste loodjes wegen het zwaarts é maar jullie hebben al zoveel doorstaan dus toi toi toi, alles zal wel goed verlopen ze daar zullen wij voor duimen, het zal maar rust zijn als jullie er zijn !
    Nog veel geluk met jullie verdere reis.
    vele groeten biebieke en de ganse nest
  6. Cathy:
    28 december 2008
    Yep, gisteren meermaals tevergeefs geprobeerd jullie te bellen vanuit het sportpaleis zodat jullie Koen ook eens konden horen maar...geen verbinding (Ahmedje had de prise uitgetrokken zeker?). Hij heeft het weer goed gedaan en zag er trouwens ook goed uit. Maar...niet getreurd als jullie thuiskomen zullen " die uit Herentals" ongetwijfeld nog eens het beste van zichzelf laten zien en horen. Jullie kunnen nu al een verzoeknummer aanvragen. Wordt het in den hof, zij 30 jaar of de Serrenkunda hit of wie weet misschien hebben we tegen dan een nieuwe singel.
    Maar nu nog even doorzetten, nog een dag of 3 op de tanden bijten ( opgelet kleinen niet te hard) en dan is het zover. DE intrede van de Benz in Serrekunda. Dit wordt ongetwijfeld een nationale feestdag. Denk dat er daar eentje wreeeeeeeeed content zal zijn.
    Nog vele groeten, wees voorzichtig en tot later. Ook een likje van Jawelleke en klein Bybke.
  7. DE PRAETERE JAN:
    Hoi,

Ik kon niet meer slapen!Was weeral getanteerd om voor diene conputer te zitten.Tis erg hoor met mij!Clouseau was weer inorde.Koen was goed in vorm.Alleen de ambiances was wat minder.Zou dat aan u liggen kleintje?
    Heb weer 'n duvalke op internet gevonden.Zwart-wit een schoon beestje ongeveer 3à4maand.Hopelijk zal het nu lukken.
    Voor vandaag wensen we jullie 'n veilige en vlotte rit.Houd de moed erin.Begin te korten.toi toi toi
    Tot later

Aan Wen,ik was vergeten te zeggen dat we op zaterdag 10 januari smorgens en savonds zouden meegaan.Doei
  8. Fien en Luc:
    Dag Dieter en Karleen,

Vooreerst ne dikke proficiat met jullie initiatief!
    Hier in Belgenland deed Stu Bru het jaarlijkse Music for Live, kreeg veel media-aandacht en uiteraard veel centjes.
    Wat jullie doen is minstens evenwaardig!

RESPECT RESPECT RESPECT :-)

Ik weet dat je in de Unilin reeds voor moeilijke uitdagingen stond en het steeds tot een goed einde bracht, vandaar dat ik er zeker van ben dat het jullie nu ook lukt!
    Hou alles goed in gedachten (opslaan op de "grijze schijf") want dat is zeker de reis van jullie leven.
    Het is prachtig om alles te kunnen volgen op jullie weblog.

Groeten uit het koude Zulte (-4°),

Fien en Luc.
  9. Wendy:
    Hey,

Kop op ... jullie zijn er bijna!!!
    Hopelijk blijven de laatste dagen even vlot verlopen.
    Veel succes nog voor de laatste drie!!!
    Is Nuha al onderweg naar Senegal om jullie tegemoet te komen?
  10. Iris Vermassen:
    Goed, goed, goed,...
    Doe zo verder hé. Jullie zijn er bijna !
    Zo te horen had ik beter mijn mercedeske aan jullie meegegeven om daar te verkopen :-)
    Nog efkes doorbijten en dan mogen jullie zegevieren.
    Nog heel veel succes en geluk voor de laatste kilometers.
    Doei, Iris.
  11. hilleke (colruyt):
    28 december 2008
    alee hebt da weeral goed gedaan nu nog een paar daagjes en jullie zijn daar hip hip hoera voor ulder in ieder geval ik wou dat ik dat ook eens zou kunnen meema
  12. hilleke (colruyt):
    28 december 2008
    ken zal blij zijn als jullie daar arriveren ik duim zeker voor jullie tot later
  13. Martine De Smet:
    hallo dieter en karleen,

zoals te lezen gaat alles heel vlotjes! Jullie zullen nu Nuha bijna zien en dan weten we dat de rest wel vanzelf zal verlopen.
    ik moet laten weten van Paul dat hij naar de Colruyt (in koksijde) gaan winkelen is en hij zal jullie nadien wel een anekdote vertellen!
    we stellen ons nog steeds de vraag of jullie daar nu een uur voorsprong hebben of zitten jullie daar een uurtje achter? Wij zijn nu aan de zee nog enkele dagen aan het genieten. Hou jullie goed en de groetjes aan onze vriend daar!
    Paul en Martine
  14. Griet en tom:
    Dag Dieterke en Karleen,

we verlangen al naar jullie verhalen wanneer jullie daar goed aangekomen zijn en nog meer wanneer jullie terug thuis zullen zijn!
    Hier alles ok, met vertraging dus ons berichtje, jaja, wegens onze verhuis!
    vele groetjes van ons drie en hou jullie goed! toi toi toi!
  15. Eric:
    28 december 2008
    Hoi, nog wat doorbijten en jullie droom is werkelijkheid geworden. Hoop dat jullie nu geen tegenslagen meer overkomen.Groetjes Pa en blijf duimen.
  16. Wendy:
    Hallo iedereen,

Net bericht van Dieter gekregen. Ze zijn goed aangekomen in Nouakchott (de hoofdstad van Mauretanië). Ze hebben een onderkomen gevonden bij een Franse en gingen nu nog eens de stad gaan verkennen. Het is er ook goed en warm weer (hier ook voor de stoof!)
    Op naar Senegal!!!
  17. Ellen Pynseel:
    helabakes,

mijn schopje ging dan toch nog van pas komen voor het zand, Leuk dat jullie zonder problemen al zo ver zijn geraakt, we blijven duimen voor jullie, hier aan het zeetje zat het zonnetje ook uit maar wel heel koud, doe zo voort en nog es een dikke chapeau voor jullie prachtig kerstcadeau

tot later

en nog es de groetjes ook van jantje v.
  18. bertand:
    28 december 2008
    eerst en vooral groeten en steun van nonkel herman juist bij georggiene op bezoek geweest ze heeft al nen goeden dreupel klaar staan als ge prortretten van de reis gaat gaan tonen ben blij dat ge bijna zijt doei pa