We zijn der!!!

31 december 2008 - Serre Kunda, Gambia

Hallo iedereen,

Hier zijn we nog eens terug na blijkbaar spannende dagen, uren afwachten voor jullie.

Onze laatste kilometers waren inderdaad de zwaarste.

Eerst Senegal, aan de  grens hadden we een informant kunnen regelen die alles voor ons deed, we hebben zelf onzen Mercedes niet moeten uitkomen.  En voor nog betrekkelijk weinig geld, we dachten dus dat alles gesmeerd ging verlopen.  Tot we 500m aan het rijden waren en we de eerste politie controle tegenkwamen.  Ik moest meekomen naar het kantoor en direct 1000 CFA betalen (1.5euro)  wat ik weigerde. Dat was niet echt naar de zin van de politie en hij dreigde me in den bak te smijten, ik moest de senegaleese regels volgen!  Dan toch maar betaald.  Toen kwamen we in Saint-Louis aan waar terug een politieagent stond die ons deed stoppen maar ik vond het beter van door te rijden, jammer genoeg de verkeerde baan op, waardoor we dus moesten terugkeren en hij stond ons al met een brede glimlach op te wachten.  Stoppen!  Deze keer mochten we 12000cfa betalen op het politiekantoor maar we konden ook direct aan hem betalen, na wat gediscusieer uiteindelijk 5000cfa betaald, terug iemand die goed zal gegeten hebben s'avonds.  Dan uiteindelijk de camping bereikt rond 16:15, de uitbater was blijkbaar een belg.  Daar zijn we s'morgensvroeg vertrokken voor onze laatste rit.  Na een tijdje te rijden waren onze vrienden van de politie er terug, vreemde nummerplaat dus aan de kant.  Deze keer waren ze wel origineel, een rugzak op de achterbank is veel te gevaarlijk om te rijden!  Veel gevaarlijker dan met 30 in een oud wrak te zitten.  We mochten 6000cfa gaan betalen op het kantoor, of we konden het natuurlijk ook met hem regelen voor 3000cfa.  20minuten later dan toch betaald en we mochten terug vertrekken.  Het einde kwam in zicht, maar om ons geduld wat op de proef te stellen hadden ze besloten om er nog eens een stuk slechte weg in te steken.  Met een max. snelheid van 40km/h deden we er al vlug 3 uur over. Toen was de grens eindelijk in zicht en Nuha stond al klaar met zijn spandoek!  We waren blij om eindelijk bekende gezichten te zien.  Een uurtje formaliteiten invullen en we konden vertrekken naar de boot.  Aan de boot aangekomen stonden we als een van de eersten in de rij dus konden we snel vertrekken. Maar we waren een papierke vergeten, dus de ganse weg terug en boot vertrokken.  Geen probleem er varen 3 boten dus we konden snel weg.  4 uur later mochten we uiteindelijk de boot op, nadat er eerst nog enen tegen de Mercedes gereden was maar zonder veel erg.  Om 23:30 waren we dan eindelijk in Banjul, nog 20km te gaan we verlangden om vlug in onze nest te liggen.  Dat was buiten de politie gereken, 5 controles en 1.5 uur later konden we eindelijk gaan slapen!  Een boete kunnen omzeilen voor het niet dragen van de gordel, een voor te veel bagage op de achterbank en wat colruyt popkes armer waren we op camping Sukuta.  Waar we in den donkeren verwelkomd werden door een indrukwekend klinkende hond, ik en Nuha speelden een tijdje voor standbeeld en dachten dat het einde nabij was.  We werden dan gered door de eigenaar, een duits dan nog.  Vandaag dan lang geslapen en ons ingeschreven voor de new years party op de camping, bbq en optreden van een lokale band!  Onze champagne staat spijtig genoeg te warm om uit te drinken maar een koude Julbrew zal ook wel smaken.  Bedankt aan iedereen voor de steun en alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Daaaaag

1. Frederik & Nele:
    31 december 2008
    Proficiat ! Goe gereden zeggen ze hier ... allé de jongsten onder ons dan wel. Profiteer van jullie verblijf aldaar. Kijk eens naar ne goeie keeper want dienen van Brugge lonkt naar elders ...
  2. Iris Vermassen:
    31 december 2008
    Laat de barbecue smaken en klink een goed glas (of meerdere) op jullie prestatie.
    Party er maar op los. Jullie hebben het dubbel en dik verdiend.
    En een gelukkig nieuwjaar voor jullie en iedereen !
  3. wesley de vos:
    31 december 2008
    dit vind ik meer dan een pluim waard ze proficiat
    jullie zijn er geraakt
    een beetje vroeg al maar ne happy newyear e
    beter te vroeg dan te laat e
    grtz wesley
  4. Cathy:
    31 december 2008
    Bedankt voor de foto's. Die koe (of is het een paard) aan de kant van de weg, gij hebt dat toch niet dood gereden hé kleinen!Geniet deze avond van de barbecue en de party. Je kan aan die plaatselijke band misschien de tekst van de Serrekunda hit eens doorgeven. Wedden dat ze het minder goed doen dan wij ( die van Herentals). Dada prettig eindejaar en tot later.
  5. DE PRAETERE JAN:
    31 december 2008
    Proficiat Dieter en Karleen,eindelijk goed aangekomen.Geniet van de bbc vanavond op de camping we zullen aan jullie denken maar we zullen jullie ook missen vanavond om het jaar uit te vieren.Doe de groetjes aan Nuha en zijn famillie.
    Kijk daar ne keer uit voor een nieuwe keeper want stijnen is bijna weg.GROETEN JAN.
  6. Geert en Rita:
    31 december 2008
    Hallo daar... Aan de foto's te zien en de teksten te lezen was het een ongelooflijke ervaring... echt een dikke proficiat....Wat zullen jullie je nu nog ergeren aan onze politieke!!! kwesties als jullie weten dat deze wereld volledig om geld en macht draait... Overal is het hetzelfde maar hier zijn we toch nog een beetje beter dan in vele andere landen...
    Gelukkig kunnen wij het nog zelf kiezen hoe we blijven leven in die situaties... met of zonder bubbels??? Geniet alvast van de laatste dag van het jaar.... Jullie hebben het zeker warmer dan hier....Wij wensen jullie een prettig einde van het jaar, een vreugdevol begin en een goeie vakantie daar bij de personen waar jullie het allemaal voor deden.... Geniet er zeker van!!!
    Beste wensen voor 2009... Geert en Rita....
  7. Joke en Peter:
    31 december 2008
    Dikke Proficiat aan jullie alle drie. Maak er een toffe tijd van en wens iedereen daar een gelukkig nieuwjaar vol hoop, liefde en een goede gezondheid
  8. silvie:
    Dag Dieter en Karleen,
    PROFICIAT jullie alle 2 daar !
    Ongeloofljk wat jullie gedaan hebben.
    Jullie hebben een hart van goud !
    Veel plezier en aan iedereen daar een gelukkig nieuwjaar !

biebieken en de ganse familie
  9. DE PRAETERE JAN:
    Hoi ,
    Ik ben al klaar met mijn voorbereiding voor straks.
    Ons flesje(van bij baardtje)staat buiten.We zullen zeker op jullie resultaat eentje drinken!En houden 'n flesje koud tot later.Laat daar de barbecue smaken.
    Verder nog 'n prettig eindejaar en 'n goed begin!
    Salu...Dikke knuffel
  10. Cathy:
    31 december 2008
    Hello Nuha, We hope that you are happy with the beautiful car. It is to be hoped that he brings you a lot of luck and satisfaction. Give a big hug to Dieter and my little sister Karleen, they deserves it. We wish you and your family a happy new year. Greetings and...... till later. Jan and Cathy.
  11. DE PRAETERE JAN:
    1 januari 2009
    Dieter, ge waart er weer ne keer niet bij. Het liep hier even mis! Ons Wen moest pakje voor ons pa afgeven, gaf ze toch wel dat voor tante Godelieve aan ons pa. Maak je geen zorgen, wij zorgen dat ze goed thuis komt en de "sjachoche" niet vergeet. KLeinen en Dieter jullie weten het "je verdient de nobelprijs" hebben clouseau speciaal voor u kleintje opgenomen. EEn gelukkig nieuwjaar van ons allemaal en we kijken uit naar 10 januari. De zussen
  12. DE PRAETERE JAN:
    1 januari 2009
    Dieter bedankt voor u pakje afgegeven door u vrouw,als je terug bent gaan we er een goei op drinken.BEDANKT.
  13. Griet en tom:
    hallo,

de beste wensen voor 2009,knuffels voor allen en geniet nu nog maar een beetje!!!

groetjes
  14. Cathy:
    1 januari 2009
    Kleinen, bedankt voor het kadoke. Het heeft me gepakt. Moest even slikken en .........Aan de telefoon te horen was het daar nog nen fermen party. De zwartjes lieten zich daar blijkbaar volledig gaan. Hebben gisteren veel ( te veel) en lekker gegeten en eentje gedronken. Jullie hebben het nog tegoed. Naar het schijnt staat uwen elexir al klaar bij Georgine. Geniet nog van jullie vakantie en tot later. Ikke
  15. Pa:
    Ik wens jullie in 2009
    een geurende lente vol jonge dromen,
    een zwoele zomer met heerlijke avonden,
    een kleurige herfst met zachte stormen,
    een witte winter vol prachtige nachten.
    Maar vooral wens ik jullie
    de warmte van de mensen om je heen !!

GELUKKIG NIEUWJAAR

PA
  16. Griet en tom:
    2 januari 2009
    Een gelukkig nieuwjaar daar in Gambia, Karleen en Dieter!
    Gewoon super gedaan! Toch niet te geloven he dat er mensen zijn die dit zagen zitten (bij ons zeggen ze: t zijn zotten die....) Een dikke proficiat van de Koekamerbewoners. Gewoon om zo fier op te zijn, iets wat we nooit meer zullen vergeten, jullie goede daad!
    Probeer nu ook nog maar van jullie nieuwjaar te genieten en onthou dat jullie blijkbaar heel veel te goed hebben , eenmaal jullie terug zullen zijn;
    Een hele dikke knuffel en nog veel plezier,
    Griet , Tomke en ?