zand zand zand

26 december 2008 - Dakhla, Marokko

Hallo, hier zijn we nog eens, we zitten ondertussen in onze laatste stopplaats in Marroko, vanaf morgen wordt het Mauretanie.  Gisteren hebben we te midden de woestijn geslapen in een tenten kamp van belgen, primitief maar het viel al bij al nog mee.  S'avonds kameel gegeten, was wat zoals stoofvlees bij ons maar met wat meer vet aan.  Overdag zijn we tegengehouden geweest door een Achmetje en Mohammetje op een brommer, die we als bange blanke belgen natuurlijk niet vertrouwden.  Maar blijkbaar hadden ze gelijk, we waren verkeerd aan het rijden.  De ene heeft zelf nog een bod uitgebracht op de Mercedes maar we gaan hem voorlopig nog wat houden.  Ondertussen zijn we al twee stuks bagage armer, ik(Dieter) ben al ergens een handdoek vergeten, en één van ons twee is zijn slaapzak al kwijt, we zijn er nog niet uit wie.  Vandaag waren de goden ons minder goed gezind op zowat 505 km hebben we 12 controles tegengekomen waarvan we er 9 mogen stoppen hebben om telkens de zelfde vragen te beantwoorden.  Waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, wat is je beroep,...  Straks hebben we nog een afspraak met een contrlepost ze hadden daarnet te veel werk met enen zijn handboeien om te doen.  Ook onze eerst belg tegengekomen, hij is op zoek naar een lift naar Mauretanie.  Als hij in de koffer past kan hij nog mee.  Vandaag zullen er geen foto's zijn, t'internet gaat wat te snel daarvoor.

Dat zal het zijn, misschien tot morgen, anders tot,.....

Nog eens aan iedereen een zalige kerst daaaag

1. Wendy:
    Hallo iedereen,

2 vraagjes:
    - ten eerste: zaterdagmorgen 10 januari rond 3u landen Dieter en Karleen in Schiphol. Wie zou willen meegaan naar Amsterdam om ze op te halen? Ik zou met Linda meerijden en daar is zeker nog een plaatsje vrij. Andere geïnteresserden kunnen misschien ook afspreken om samen te rijden.

-tweede vraag: om de 'thuiskomst'te vieren zou ik zaterdagavond 10 januari in steengrill/fonduehuis de Lucifer te Horebeke reserveren. Dit kost ongeveer 30 euro per persoon (all in).
    Gelieve te laten weten wie graag zou meegaan, zodat ik tijdig kan reserveren (hopelijk is het al niet te laat). Ik ben er zeker van dat onze 2 avonturiers jullie er graag zouden bijhebben.
  2. Joke en Peter:
    Amai, wat een avontuur.
    Ik ben vol bewondering voor jullie, ik zou al lang in mijn broek doen moest ik moeten stoppen voor al die controles. Doe zo voort en we blijven jullie volgen en duimen voor jullie.
  3. DE PRAETERE JAN:
    26 december 2008
    Elaba,vanaf nu mogen jullie echt beginnen aftellen!
    We zijn echt content dat alles zo vlot verloopt,buiten de controls natuurlijk.Hier vandaag 'n koude dag.(niets voor mij)Gisteren goe gegeten en gedronken.Allee doe zo voort jullie zijn goed bezig!!!! Salu
  4. Jan Martens:
    Beste

Vol bewondering lees ik jullie belevenissen.
    Ikzelf zou het niet aandurven zo'n reis.
    Ik wens jullie dan ook een veilige trip en gelukkig nieuwjaar.
    Doe de grijze Mercedes de groeten van ons (Na 13 jaar trouwe dienst afscheid nemen valt een beetje zwaar, gelukkig wordt ie gebruikt voor een goed doel)
    Oja de Benz is van fabrieks uit voorzien van verzwaarde vering. Is waarschijnlijk wel handig daar. Als er vragen zijn mag je me het gerust laten weten.

Groeten Jan
    zoon van de vorige eigenaar
  5. Cathy:
    Hey,

Dieter en Karleen, alles verloopt blijkbaar goed, wij blijven duimen en meevolgen, er komen waarschijnlijk nu twee zware dagen aan.Rust goed en toy toy toy.
    Kleinen, zijn vandaag gaan shoppen met de trein ( zou je er al zijn ) Weet je wat we gezien hebben? Zo'n hondeke dat zit te knikken. Dus ..... als jullie nog eens naar den Afric rijden met een auto geen rendier maar een hond als tweede co-piloot.
    Enne morgen doen we zeker de groeten aan den Koen.
    Dada
  6. Ellen Pynseel:
    Karleen,

Jantje heeft mij gevraagd om u via de blog vele groetjes te doen en jullie heel veel succes te wensen

dus bij deze

doe zo voort
  7. Geert en Rita:
    26 december 2008
    Doe zo voort, we blijven jullie volgen en vooral duimen voor de moeilijke etappes die nog moeten komen...
  8. hilleke (colruyt):
    27 december 2008
    blijf jullie volgen en ook duimen dat alles goed blijft verlopen doe zo voort
  9. bertand:
    27 december 2008
    ben me al aan het klaarmaken voor optreden clouseau hier is het koud als ge thuis komt zult ge uwen pardesu mogen boven halen groetjes pa
  10. Wendy:
    27 december 2008
    Karleen heeft net een berichtje naar ons vader gestuurd. Dat ze juist aangekomen zijn op de camping in Mauretanië. Ze zouden 3,5 uren aan de grens gestaan hebben.
    Verder nieuws zal misschien in de loop van de avond nog volgen als ze ergens op internet kunnen komen. Nog een dagje Mauretanië en dan wacht Senegal hen al op.
    Ze kunnen nu echt beginnen aftellen.
  11. DE PRAETERE JAN:
    27 december 2008
    Dieter en Karleen doe zo verder wij duimen voor jullie, de vrouwtjes zijn vanavond naar Clouseau en ik ga eens naar de Kerstmarkt in Oudenaarde,daar zal ik ook Tony zien,ik zal hem veel groeten doen van u.
    Tot later groetjes Jan.